A közterület használata (ismertebb nevén: közterület foglalás) alapvető szabályozását az 17/2013. (V.30.) Önkormányzati rendelet határozza meg.
- A beadott kérvény még nem engedély! Jogszerűen csak akkor használható a közterület,
ha a helyszínen a közterület használója be tudja mutatni az engedélyező határozatot!
- Az engedélyező határozat megkapásának feltétele a személyes (meghatalmazott
általi) átvétel a használatba-vételi díj
befizetésének igazolásával együtt!
- A közterület használatára vonatkozó kérelmet a tervezett használat előtt (minimum
10 nappal) kell benyújtani az önkormányzat ügyfélszolgálatán vagy honlapján.
- Visszamenőleges dátummal nem adható be kérelem.
- A kérelemhez mellékelni kell a pontos helyszínt ábrázoló vázlatot!
- Az egy napnál nem hosszabb időtartamra beadott konténer elhelyezésére vonatkozó
kérelemre ugyanazok a szabályok érvényesek, mint minden más esetre!
- A kérelmek kitöltésekor, a konténer esetében
nem négyzetmétert, hanem a használni kívánt konténerek darabszámát kell beírni.)
A kérvénynek tartalmaznia kell: A kérvényező nevét, lakcímét, telefonját, e-mail-címét. Közterület foglalás célját, Közterület foglalás helyszínét, Elfoglalni kívánt közterület méretét (konténernél db szám), Közterület foglalás kért időtartamát (tól - ig).
Budapest Főváros
Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztály Közterület Használati
Osztály: a közterületek használatának ügyintézői kerületenként
megtekinthetők:
http://vallalkozas.budapest.hu/lapok/KPusX.html